Priėmimo į Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašas

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės
tarybos 2023 m. sausio 26 d.
sprendimu Nr. TS-11

PRIĖMIMO Į RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO

MOKYKLAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Priėmimo į Raseinių rajono savivaldybės (toliau-Savivaldybė) bendrojo ugdymo
mokyklas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmenų priėmimo mokytis pagal
pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo programas priėmimo kriterijus,
dokumentus, kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys, prašymų ir kitų dokumentų
priėmimo vietą, pradžią, pabaigą, prašymų registravimo, priimtų į mokyklą asmenų paskirstymo į
klases tvarką ir kriterijus, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo
mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos
švietimo, mokslo ir sporto ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl priėmimo į
valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų
sąrašo patvirtinimo“, Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu,
patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr.
ISAK – 556 „Dėl nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo
patvirtinimo“.
3. Bendrojo ugdymo mokyklos, komplektuodamos klases, vadovaujasi Mokyklų,
vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių
formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ ir šiuo Aprašu.
4. Kiekvienais kalendoriniais metais iki gegužės 31 d. Raseinių rajono savivaldybės taryba
bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose
gyvenamosiose vietovėse) nustato: mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių
kiekviename sraute; mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas,
skaičių ir ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių  skaičių.  Iki rugsėjo 1 d. mokinių skaičių
kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute,  mokinių, ugdomų pagal
ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo  programas, skaičių ir ikimokyklinio, priešmokyklinio
ugdymo grupių  skaičių  patikslina:
4.1 jei iš tai mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis bendrojo ugdymo
mokykloje skaičius yra didesnis, nei buvo nustatytas iki gegužės 31 d., mokinių, klasių,
neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, didinamas;
4.2. jei bendrojo ugdymo mokykla nesurenka nustatyto mokinių skaičiaus ir nesudaro
patvirtinto klasių ir (ar) ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus, mokinių, klasių
ir (ar) grupių skaičius mažinamas.

5. Raseinių specialiosios mokyklos klasių skaičius rajono Savivaldybės tarybos sprendimu
pagal poreikį gali būti tikslinamas keletą kartų per mokslo metus.
6. Priėmimą į bendrojo ugdymo programas vykdo mokyklos direktorius ir priėmimo
komisija. Mokyklos direktorius tvirtina mokinių priėmimo komisijos sudėtį, jos darbo reglamentą
bei priimtų į mokyklą asmenų paskirstymo į klases tvarką ir kriterijus.
7. Prašymas ir kiti pateikiami dokumentai registruojami Mokyklos prašymų registre
vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis. Asmenys, kurių prašymai nebuvo
patenkinti, informuojami raštu, nurodant netenkinimo priežastis. Mokyklos interneto svetainėje
viešai skelbiama visa reikiama informacija apie asmenų priėmimą (priėmimą reglamentuojančius
teisės aktus).
8. Mokykla privalo užtikrinti asmens duomenų apsaugą ir nereikalauti papildomų
dokumentų, kurie neturi įtakos asmeniui priimti į mokyklą, išskyrus tuos, kurie reikalingi asmeniui
įregistruoti į Mokinių registrą.
9. Aktualiems, šiame Apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti,  sudaroma priėmimo į
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatytų atvejų komisija iš
Savivaldybės tarybos ir mokyklų atstovų. Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina
Savivaldybės taryba.

II SKYRIUS

PRIĖMIMO Į MOKYKLAS IR JŲ VYKDOMAS BENDROJO UGDYMO

PROGRAMAS KRITERIJAI

10. Asmenys į mokyklas mokytis pagal bendrojo ugdymo programas priimami
vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, kurį
tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.
11. Prašymai mokytis į naujai formuojamas klases teikiami tik į vieną pasirinktą mokyklą
nuo spalio 1 d. iki  rugpjūčio 31 d. Į laisvas vietas prašymai priimami per visus mokslo metus.
12. Priėmimo į bendrojo ugdymo bendrąsias mokyklas kriterijai:
12.1. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal pradinio ugdymo programą,
pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis pirmumo teise priimami toje mokykloje
mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Į
likusias laisvas vietas klasėse gali būti priimti asmenys, negyvenantys mokyklos aptarnavimo
teritorijoje: pirmumo teise priimami asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų
ugdymosi poreikių, mokykloje jau besimokančių mokinių broliai (įbroliai) ir seserys (įseserės), ir
arčiausiai mokyklos gyvenantys asmenys;
12.2. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą
asmenys renkasi patys. Į mokyklą pirmumo teise priimami asmenys, pageidaujantys tęsti mokymąsi
pagal vidurinio ugdymo programą, baigę joje pagrindinio ugdymo programą. Jei norinčiųjų yra
daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys, gyvenantys savivaldybės, kurioje
yra mokykla, teritorijoje, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo
pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, mokymąsi pagal vidurinio
ugdymo programą ir mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo
įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar
kitus mokymosi pasiekimų vertinimus);

12.3. tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vaikui pageidaujant mokytis kitoje, Savivaldybės
tarybos nepriskirtos aptarnavimo teritorijos mokykloje, vaikas priimamas tuo atveju, jei joje yra
laisvų mokymosi vietų;
12.4. asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių,
priimami į arčiausiai savo gyvenamosios vietos esančias Savivaldybės bendrąsias bendrojo ugdymo
mokyklas, vykdančias bendrojo ugdymo programas ir jas pritaikančias šiems mokiniams.
13. Klasės bendrojo ugdymo mokyklose komplektuojamos pagal vykdomas ugdymo
programas. Mažiausias galimas mokinių skaičius klasėje nustatomas LR Vyriausybės nutarimuose.
14. Bendrojo ugdymo mokykloje klasės komplektuojamos vadovaujantis šiais kriterijais:
14.1. pradinės, pagrindinės, gimnazijos klasėse mokinių turi būti ne daugiau kaip:
14.1.1. 24, jeigu mokoma pagal pradinio ugdymo programą;
14.1.2. 30, jeigu mokoma pagal pagrindinio ir (ar) vidurinio ugdymo programą.
14.2. Vienas mokinys, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų turintis didelių arba labai didelių
specialiųjų ugdymosi poreikių, besimokantis bendrojo ugdymo klasėje, prilyginamas dviem tos
klasės mokiniams. Atitinkamai mažinamas didžiausias nustatytas mokinių skaičius klasėje.
Bendrojo ugdymo klasėje gali būti ne daugiau kaip 3 mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų
turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (skaičius taikomas sudaromoms
naujoms klasėms).
15. Į Raseinių specialiąją mokyklą priimami asmenys mokytis pagal pritaikytas,
individualizuotas ikimokyklinio, priešmokyklinio pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir
socialinių įgūdžių ugdymo programas, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turintys didelių ir labai didelių
specialiųjų ugdymosi poreikių, kuriems nustatyta:
15.1. nežymus, vidutinis, žymus, labai žymus ar nepatikslintas intelekto sutrikimas;
15.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra nežymus, vidutinis, žymus, labai žymus ar
nepatikslintas intelekto sutrikimas;
15.3. nežymus ar vidutinis intelekto sutrikimas ir elgesio ar (ir) emocijų sutrikimai
(prieštaraujančio neklusnumo sutrikimas, elgesio sutrikimas (asocialus elgesys) ar (ir) emocijų
sutrikimai (nerimo spektro sutrikimas, nuotaikos spektro sutrikimas);
15.4. nežymus ar vidutinis intelekto sutrikimas ir autizmo spektro sutrikimai.
16. Į Raseinių specialiąją mokyklą mokiniai priimami iš visos šalies eiliškumo tvarka,
atsižvelgiant į dokumentų padavimo datą. Jei norinčiųjų mokytis Raseinių specialiojoje mokykloje
yra daugiau nei laisvų vietų, pirmumo teise priimami asmenys, kuriems nustatyti labai dideli
specialieji ugdymosi poreikiai ir jų gyvenamoji vieta deklaruota Raseinių rajono savivaldybės
teritorijoje.
17. Tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, šio Aprašo 14 punkte nenumatytais
atvejais sprendimą dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli
specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo mokykloje, skirtoje mokiniams dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų
turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priima bendrojo ugdymo
mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos
tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.
18. Į Raseinių specialiąją mokyklą priimami asmenys pateikia prašymą, mokymosi
pasiekimų įteisinimo dokumentus, pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos
tarnybos) pažymą dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ir kitus
mokyklos nustatytus dokumentus. Taip pat, tėvams (globėjams, rūpintojams) sutikus, pateikia
sveikatos priežiūros įstaigos gydytojų rekomendacijas, sveikatos būklės įvertinimus.

19. Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, grįžę ar atvykę nuolat ar laikinai gyventi
Lietuvos Respublikoje, nemokantys valstybinės kalbos, į bendrojo ugdymo mokyklas priimami
vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr.
ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir
dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir
išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“.
20. Jei per mokslo metus į bendrojo ugdymo mokyklą atvyksta mokinys ir joje nėra laisvų
vietų, jis priimamas į klasę vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas,
tinklo kūrimo taisyklių 25.7 punktu arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią
bendrojo ugdymo mokyklą.

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKMO TVARKA

21. Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal mokykloje teikiamas ugdymo programas,
mokyklos vadovui pateikia:
21.1. prašymą (14–16 metų vaikas, turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką
sutikimą, už vaiką iki 14 metų prašymą pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų);
21.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
21.3. įgyto išsilavinimo pažymėjimą ar dokumentus, liudijančius ankstesnius mokymosi
pasiekimus (originalus); pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius
įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi
pasiekimų vertinimus.
22. Vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, priimamas pradėti mokytis
pagal pradinio ugdymo programą. Vaikas gali būti priimamas pradėti mokytis pagal pradinio
ugdymo programą vienais metais anksčiau, jei vaiko tėvų (globėjų) sprendimu jis buvo pradėtas
ugdyti pagal priešmokyklinio ugdymo programą anksčiau (kai tais kalendoriniais metais sueina 5
metai).
23. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą,
prie prašymo prideda įgyto išsilavinimo pažymėjimą; pageidaujantis tęsti mokymąsi  – mokymosi
pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus mokykloje, kurioje asmuo mokėsi
prieš tai (ankstesnėje mokykloje). Mokinys, pageidaujantis pradėti mokytis pagal aukštesnio
lygmens ugdymo programą toje pačioje mokykloje, mokyklos vadovui teikia tik prašymą (už vaiką
iki 14 metų teikia vienas iš tėvų (globėjų), vaikas nuo 14 iki 18 metų  – turintis vieno iš tėvų
(rūpintojų) raštišką sutikimą) (mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumento teikti nereikia).
24. Asmuo pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą (pagrindinio ugdymo
programos pirmąją dalį) priimamas pateikęs pradinio išsilavinimo pažymėjimą ar kitą įgytą pradinį
išsilavinimą liudijantį dokumentą.
25. Asmuo pradėti mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimamas pateikęs
pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą ar kitą įgytą pagrindinį išsilavinimą liudijantį dokumentą.
26. Asmens priėmimas mokytis įforminamas mokymo sutartimi iki pirmosios mokymosi
dienos.
27. Mokymo sutartis sudaroma asmeniui naujai atvykus mokytis arba mokiniui, pradėjus
mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą. Mokymo sutartis nenutraukiama:

27.1. laikino mokinio išvykimo gydytis laikotarpiu;
27.2. laikotarpiu, kai mokinys laikinai (iki 6 mėn.) išvykęs mokytis pagal tarptautinę
mokinių mobilumo (judumo), mainų programą.
28. Mokymo sutartį pasirašo mokyklos direktorius ir prašymą pateikęs asmuo.
29. Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos žurnale.
30. Sudarius mokymo sutartį, asmuo įregistruojamas mokinių registre.

IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

31. Mokyklos direktorius atsako už mokyklos bendruomenės narių supažindinimą su šiuo
Aprašu.
32. Klausimai, neaptarti šiame Apraše, sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

______________________

Skip to content